محبوب ترین جشنواره تابستانی دوبی از دید کاربران شبکه های اجتماعی
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

جمعه 29 فروردين 1399
ن : بنفشه

محبوب ترین جشنواره تابستانی دوبی از دید کاربران شبکه های اجتماعی

راه اندازی جشنواره های  مختلف خرید سالانه در دوبی و همچنین  جشنواره شگفتی های تابستانی در کنار انواع تفریحات و سرگرمی های جالب کمک شایانی در تبدیل این شهر خلاق به یک مقصد منحصر بفرد بین المللی  کرده اند.

تاثیر مثبت این اقدامات از طریق بازخوردها و واکنشهای گردشگران در رسانه های اجتماعی قابل مشاهده است.به بیان دیگر رسانه های اجتماعی نقش بسیار پررنگی در شناسایی یک رویداد گردشگری ایفا میکنند. در مطلب پیش رو در کنار معرفی محبوبترین مراکز خرید دوبی به بررسی موردی تاثیر و قدرت  شبکه های مجازی و رسانه های اجتماعی در موفقیت  یک رویداد گردشگری یعنی جشنواره شگفتی های تابستانی دوبی  پرداخته ایم.با سفرانه همراه باشید.

بنا بر اعلام شرکت ملت واتر(Meltwater) که از موسسات فعال در زمینه پایش و تجزیه وتحلیل واکنشهای کاربران رسانه های مجازی میباشد   و نیز  براساس گزارش پایگاه خبری امارات  ۲۴۷ پس از برگزاری  جشنواره شگفتی های تابستانی دوبی در سال ۲۰۱۶ و ادامه آن در سالهای بعدی استقبال بسیار خوبی از این جشنواره  نه تنها در دوبی  و کشورهای همسایه صورت گرفته  بلکه این رویداد مورد توجه  گردشگران سایر کشورهایی همچون هند و استرالیا و انگلستان و ایالات متحده آمریکا نیز واقع شده است.

جشنواره شگفتی های تابستانی دوبیاین جشنواره از سال ۱۹۹۸ و با تصمیم حاکمان وقت دوبی بمنظور ارتقای جایگاه گردشگری شهر دوبی بویژه در بخش گردشگری خانوادگی و دوستانه راه اندازی شده و پس از برگزاری چندین دوره در سال ۲۰۱۶ به اوج شهرت و محبوبیت خود در آن سال رسیده و این موفقیت را در سالهای بعدی نیز به مدد تفکر خلاقانه برگزارکنندگانش تکرار نموده است.

در میان دلایل گوناگون موفقیت جشنواره تحلیلگران  جایگاه ویژه ای به نقش رسانه های اجتماعی قائل شده و بر اساس داده های آماری و تحقیقات خود موفقیت این جشنواره را مدیون رسانه های اجتماعی دانسته اند  که در آن سالها تقریبا همه گیر شده و مقبولیتی  همگانی یافته بودند .

برنامه ریزان صنعت گردشگری اعم از مقامات دولتی و سرمایه گزاران حقیقی و حقوقی اهمیت بسیاری به مطالعات  تحقیقات و تحلیل های آماری صورت گرفته در خصوص یک رویداد گردشگری قائل شده و میزان موفقیت یک طرح و تداوم آن در سالهای آتی و تدوین استراتژی های بلند مدت به استناد همین داده ها صورت میپذیرد.

 بعنوان مثال بسیاری از کامنتها و پیام ها کاربران هدف  در شبکه های مجازی و در راس آنها فیس بوک و توئیتر حاکی از آن است که از زمان آغاز این جشنواره  در تاریخ ۹ جولای ۲۰۱۶ حدود ۶۵ درصد محاورات در شهر دوبی  در آن سال  پیرامون این رویداد بوده  و بدنبال آن کاربران آمریکا با ۲۱ درصد و هندوستان و استرالیا و انگلستان هریک با سه درصد قرار داشته اند. در همین سال از لحاظ رسانه های اجتماعی هم  که به این رویداد پرداخته بودند توئیتر با ۵۳/۹۵ درصد و فیسبوک با  ۳۳/۲۶درصد در صدر قرار داشتند.

فارغ از جشنواره شگفتی های تابستانه شهر دوبی با داشتن مراکز خرید بزرگ همواره در کانون توجه گردشگران بوده است.

بازهم از دید کاربران شبکه های اجتماعی  و از میان مشهورترین مراکز خرید محلی , مرکز خرید دبی مال(Dubai Mall) در جایگاه نخست قرار گرفته و در رتبه های بعدی مرکز خرید امارات(Mall of the Emirates) و مرکز خردید سیتی سنتر میردف(City Center Mirdif)قرار داشته اند.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: فرهنگ و هنر، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.